Jordskalv nr 1


Idag fick vi känna på resans första jordskalv. Det var pyttelitet, knappt så att man kände det men ändå ett skalv!
När vi var här förra gången 08/09 fick jag uppleva en del skalv, starka skalv. Det var ganska läskigt, tänk er liksom att marken rör sig ?! Det är en sak att höra om det på tv och en helt annan när man faktiskt känner marken som fyskiskt skakar under ens fötter.
Den här resan känner jag mig dock mer säker på att det för det mesta inte är någon fara med jordskalv, även om det skulle vara ett starkt sådant. Huset är byggt på ordentliga pålar högt över havet och det här landet är ordentligt rustat för både jordbävningar och tsunamis.
So no worries! 

Har egentligen inte så mycket mer att skriva om, just nu är dagarna lite likadana. Tills poolen är helt färdigställd och gräsmatta är lagd är vi (Läs jag, F jobbar för fullt på tomten) kvar i huset och tar det lugnt här. Men nästa vecka kommer vi nog åka iväg på lite utflykter till andra stränder, större städer mm.

Men att det är dan före dan före dopparedan idag känns ju ganska overkligt!
Julstämning?
Not so much....



Julafton 2010, den traditionella julgröten som jag detta året missar :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0