Newbie is the shit!

Vilket fint väder det verkar vara idag! Inte för att jag har varit ute än men det ser soligt ut iallafall. Jag har använt förmiddagen till att städa och tvätta, alltid lika kul....

Kanske man ska ta sig ur morgonrocken och göra något vettigt av dagen! Är väldigt sugen på att gå på julmarknad och känna av lite julstämning... Inte är det för tidigt väl...?

Var på Kappahl igår och plockade ut en gratis body som jag fick i Allt för föräldrar's gratisbox. Det gäller att ta alla chanser man får ;)



Nu förstår jag all hysteri kring Kappahls populära kollektion Newbie, deras babykläder är ju gudomligt fina OCH av bra kvalité. Passade även på att köpa ett par matchande mjukisar till Lillan, blev så sugen!
Dock är jag så himla osäker på storlek, vad ska man köpa? Vill man att det ska kunna användas direkt eller ska man tänka långsiktigt? Tänk om det kommer ut en 5-kilosklump och stackarn inte kan ha något i strl 50/52?
Det här setet är i strl 56, kände att det var en bra storlek att köpa, trots att jag egentligen inte har någon aning om vad jag håller på med :S


Kommentarer
Postat av: Malin

För Charlie var stl 50 för stort i början men hon fick ju ha det iaf, de blev bara lite bagy-fit ;) Sen hade hon 50 i ca 6 veckor innan hon gick över på 56.. Så det kan ju vara bra att bunkra upp med lite 50 inför den första tiden iaf :) Sen får man alltid en massa kläder så det kan vara bra att hålla sig lite, för prislappar sitter kvar på kläder som hon aldrig hunnit använda, även fast vi köpte väldigt lite kläder..

2011-11-20 @ 16:56:01
Postat av: Kumpan

Det var smart av dig att köpa större kläder. Dom växer sjukt snabbt. Elias var 54cm lång så han fick ha strl 56 direkt vilket han växte ur på ca en vecka :)

Skulle det vara en liten bebis så kommer kläderna passa senare ju ;)

Det e bara att fråga på om du undrar något! Kram

2011-11-20 @ 21:31:45
Postat av: Camilla

Tack tjejer, riktiga mammor som kan sina grejer! Uppskattas :) Vi får helt enkelt köpa upp oss på alla storlekar, även om det inte passar så är det ju kul att köpa iallafall :)

2011-11-20 @ 21:45:54
URL: http://ckramar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0