Vargavinter!


Brrr, vad är det för väder??

SVINKALLT!

Nu börjar den riktiga vargavintern komma till oss. Trots att jag bott i svinkalla Luleå i två år så hatar jag kyla! Tacka vet jag min gåsjacka som jag införskaffade för 4 år sedan, mitt bästa köp någonsin! Och som tur är kan jag fortfarande stänga den så jag slipper gå med uppknäppt jacka och frysa arslet av mig.

Idag är en sån där dag man bara vill ligga under täcket i soffan och dricka massor med te och kolla på onödiga serier. Men jag ska faktiskt ta mig in till stan och äta lunch med två gamla jobbarkompisar så kylan är värt det :)

Igår hade vi över Helena & Victor på middag och det var som vanligt trevligt och mysigt.
Vi bjöd på hel kyckling i ugn med rostad potatis, brunsås och svartvinbärsgelé. Supergott och jättelätt, allt sköter sig självt, rekommenderas varmt :) Dessutom är hel kyckling jättebilligt att köpa i butik! Hittade dock inte kameran, så det blev inga bilder, shame on me.....

Näe, nu måste jag ta på mig varmt och tvinga ut min lata hund på promenad, om jag känner henne rätt kommer hon att vägra gå utanför porten!




Frusen av mig.. Även i varma länder...


Kommentarer
Postat av: Cissi

Så kallt! fryser verkligen trots varma kläder..

2012-02-02 @ 17:33:14
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0