Jordskalv !


 Nu har jag känt hur ett riktigt jordskalv känns. Den här gången var det på riktigt!
Klockan var 18.30 lokal tid (22.30 svensk tid), skulle precis gå och duscha med handduken runt mig när det börjar skaka riktigt ordentligt.
Vi avvaktade lite eftersom det ofta är småskalv här och inget att ens höja ögonbrynen för, men detta fortsatte och blev starkare och starkare. Eftersom vi bor i ett hus som står på pålar känner man väldigt tydligt hur allt skakar och gungar. Tyckte att jag var ganska lugn ändå och det första jag tänkte på var att få fram filmkameran så man kanske kunde få dokumentera något coolt. Men jag fick ett "skärp dig" av Fernando och istället gick vi i lugn takt ut från huset! Hann komma till vardagsrummet när skalvet slutade och det varade i kanske 20 sek.

Skalvet visade sig ligga på 5,2 på richterskalan och epicentrum bara 2 mil från oss.

Dock var inte detta skalv någonting i jämförelse med jordbävningen 2010 där alla i Fernandos familj utom vi var här och upplevde det.


Men allt lugnt nu och ingen fara, det var inte så farligt som det låter :)


Kommentarer
Postat av: Marcia

Flashback......svettigt!!! Vad du är cool-lugn då!!! Själv hade jag varit hysterisk!!! kram på er!! //Marcia

2012-01-10 @ 12:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0