Danderydsmodellen


Tråkigt väder det var idag! Vad ska man då hitta på?


Ska strax ta mig ut för att hämta ut en hemnyckel som vi har kopierat. Den kommer mamma att få så att hon kan komma och hämta Alma när det väl är dags att åka in.

Befinner mig nu i v. 39 och det är 11 dagar kvar till beräknad förlossning. Det känns helt sjukt ju! Här har man gått och längtat och längtat och tiden har gått såååå sakta sen den 8:e augusti när stickan visade positivt.

Men nu är vi här och vår prinsessa kan verkligen komma närsomhelst. Har fått för mig att jag vill att hon ska födas på ett ensiffrigt datum, vet inte varför. Så hon får komma när hon vill, bara det är mellan den 2:a och 9:e april (helst inte 1:a, det kan ju tolkas som ett litet skämt, hihi).

Jag har bestämt mig för att föda enligt den s.k Danderydsmodellen. Det innebär i korta drag att jag kommer att få extra stöd i förlossningsrummet och att man försöker göra så att förlossningen inte blir mer utdragen än 12 timmar. När jag läser om det så låter det ju kanonbra, hoppas bara att det funkar i praktiken också.


Är det någon med erfarenhet av denna modell, dela gärna med er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0