Minskade fosterrörelser


Har haft det mysigt och skönt idag på Kanan och solen tittade fram så jag hann sitta en stund och lapa sol.


Men....


Idag blev jag lite orolig då jag inte hade känt av Monchi sen igår kväll. Som jag har skrivit tidigare så har jag känt henne mer de senaste veckorna än nånsin tidigare så man uppmärksammar ju när det inte rör sig därinne. Runt lunchtid fann jag en liten blodfläck i trosorna, inget stort men tillräckligt för att jag skulle bli orolig, speciellt i samband med att jag inte kände något därinne!

Så vi åkte från ön vid 16-tiden ungefär, ringde förlossningen och fick direktiv om att komma in på en kontroll.

Nervöst!

Stirriga blev vi, åkte hem och lämnade Alma och fortsatte mot Danderyds sjukhus. Väl inne satte dem CTG-kurva på mig, tog blodtryck och gjorde ultraljud. Allt såg bra ut, hennes lilla hjärtkurva var "exemplarisk", blodtrycket var bra och det finns bra med fostervatten där inne. Läkaren som gjorde ultraljudet tyckte dock också att det var ganska lite rörelser där inne, hon höll på i säkert 20 min för att få henne att dansa lite därinne men nej nej, vi verkar ha en lugn tjej där inne.

Eftersom allt såg normalt ut blev vi hemskickade med kravet att vi kommer in igen om vi tycker att det inte händer något därinne under morgondagen. Så mitt mission nu är att känna av Monchi därinne och vara vaken på när hon kickar till eller minsta lilla rörelse.



Läskigt att komma in på sjukhus tycker jag, första gången ever.....


Nu återgår allt till det normala och på kvällens schema står inflyttningsfest!
Ha en trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: azin

Vilken turatt det inte var något farligt!

Är Monchi ett smeknamn eller hennes namn?



Kram

2012-03-24 @ 20:45:34
URL: http://aziins.blogg.se/
Postat av: Camilla

Näe det var skönt, har känt henne en del nu på kvällen så hon spela väl bara sin mamma ett spratt ;)



Hehe, monchi är bara ett smeknamn hon har fått under preggotiden, alltså INTE hennes riktiga namn :) anledningen är kombinationen mellan mig=hårig & min sambo=hårig, naturligtvis blir vår dotter då en liten monchichi :)

2012-03-24 @ 23:44:19
URL: http://ckramar.blogg.se/
Postat av: ida-maria BF 22/4!

Hua, vad läskigt!



Det där är värsta mardrömmen just nu när man har kommit så långt i graviditeten. Men puh! Det gick ju bra!!!

2012-03-25 @ 09:37:40
URL: http://blogg.loppi.se/idamaria
Postat av: Spanienfrugan

Så bra att ni åkte in för en koll!



SV: Japp, det var boken "En dag" som min syster hade med sig hit och läste på planet. Hon tyckte att den verkade bra, så jag får väl läsa den efter henne sedan :)

2012-03-25 @ 15:26:15
URL: http://spanienfrugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0