Gravidlista

Gravidlista.

Såklart man måste göra en gravidlista! :)



När fick ni reda på att du var gravid? 8 augusti 2011, då var jag i vecka 6.
Beräknat förlossningsdatum: 8 april 2012

Berättade för familjen: För bådas familjer samma vecka, alltså v 6.

Har du mått illa? En del i början men nu i efterhand var det nog inte så farligt.

Foglossning? Nopp
Andra krämpor? jobbig molvärk i magen och trötthet de första veckorna, nu en del nedstämdhet och orklös.

Avsmak för något?: I början kände jag avsmak för all mat, kunde absolut inte laga maten själv och hade svårt att äta överhuvudtaget.

Cravings? Inget speciellt faktiskt, än så länge.

Vad tror du att det blir för kön? Om ultraljudet inte ljuger så blir det en liten prinsessa, already checked!
Första ultraljudet: På Mama Mia när jag var i vecka 11. vi ville se att det verkligen va nån där!
Andra ultraljudet: På Mama Mia när jag var i vecka 18.

Behöver du kissa ofta? dagtid ja, nattetid nästan aldrig.

Hur mycket har du gått upp i vikt: ca 3 kg

Vilket sjukhus planerar ni att föda på? Danderyds sjukhus.

Är du rädd inför förlossniningen?
Klart man är nervös men jag försöker att inte tänka på det, allas förlossningar är ju olika och det är svårt att föreställa sig hur det blir. Det enda jag vet är att jag MÅSTE gå igenom det så det är bara att köra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0