Upp & ner



Mitt humör/sinnesstämning går verkligen upp & ner, ena stunden kan allt kännas helt underbart och lyckan är total, jag ska ju bli mamma! Andra stunden känns verkligen allt skit, jag orkar inte göra någonting och det enda jag kan tänka på är hur jobbigt allt är och kommer att bli. Konstig känsla och svårt för dem som står mig nära att förstå, men jag vet ju att det beror på hormoner och sånt så det går förhoppningsvis snart över. Imorgon är ju en ny dag och då kan jag lika gärna vara på världens bästa humör!
Hoppas!




Skulle vara skönt att avreagera sig lite när man har så mycket i tankarna, kanske på detta viset :)


Kommentarer
Postat av: Frieda

Det är helt okej att känna så! Sen kan det vara svårt för andra att förstå, framförallt för killar och för de tjejer som inte varit gravida. Jag brukade prata med min mamma när jag inte va på topp, hon förstod mig bäst. Jag hatade dessutom när alla sa: "njut av graviditeten nu, sen blir det aldrig mer lugn och ro", jag hatade det för att jag kände mig osmidig, fick inte rida min häst, hade ont i härligheten osv... Och då hade jag ändå en "normal" graviditet utan några större komplikationer. Men jag lackade på den förväntade lyckan och ville bara vara ifred ibland. Sen är ju att få barn det största och vackraste som kan hända - absolut, men det är helt okej att inte vara på topp jämt. Du känner dig troligtvis bättre snart! Jag hejar på dig! Och när hon väl är ute så kommer du glömma det där fort och istället sitta och gråta av anledningar du inte har en aning om :)

2012-03-01 @ 06:50:25
URL: http://gaaaalet.blogg.se/
Postat av: Camilla

Tack, vad gullig du är! Upplyftande ord som uppskattas, speciellt när jag vet att du vet vad du pratar om :)

2012-03-01 @ 08:28:12
URL: http://ckramar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0