Nellie 2 mån!


Idag blir min fina tjej 2 månader och det ska firas med buller och bång!

Nerå, det ska inte firas men en extra tanke kan väl ägnas min söta dotter som för två månader sedan äntrade vår stora värld och tog oss med storm från första stund.

Jag är absolut inte unik som sägger detta, men guuuud vad tiden går fort! Varje dag njuter vi av denna lilla människa som gör oss så lyckliga!

Lilla Nellie ger oss svarsleenden när vi busar med hennes mage eller sjunger gulliga visor. Den populära bebisrösten funkar också alternativt bara att F visar sig tydligen, det tycker hon är jättekul. Hon har inte riktigt fått ur sig ett riktigt skratt eller joller än men det kommer nog närsomhelst för man ser hur hon kämpar med att få ur sig något sorts glädjetjut.

Natten ser ut som så att hon somnar runt 23, vaknar vid 02-03 och får i sig ett mål mat och sover sedan vidare till 06 ungefär. Då myser vi en stund, pratar lite med varandra och så brukar hon somna om efter någon timme och sover till nio ungefär. Dock har vi inte riktigt fått snurr på rutinerna nattetid än, många nätter är jättebra där hon bara somnar om efter att hon ätit men lika många nätter är jobbiga när hon vaknar och totalstrejkar tutten av någon anledning och det tar en timme att bara lugna ner henne och sedan ytterligare en timme innan hon somnar om.

Hon har börjat somna själv i sin säng både på dagtid och på kvällen när hon ska sova (jätteskönt tycker mamman). Sängmobilen trycks på med olika sortes ljud, ljus och rörelse och där ligger hon och tittar tills hon blir trött och somnar, ibland efter lite gnäll, ibland utan att strejka alls. Oftast är nappen inblandad :)

För varje dag som går får hon mer nöjda vakentimmar och hon kan ligga och titta runt hur länge som helst. Speciellt rolig är våran svarta klocka på väggen och vår randiga tapet, gissar att det är de starka kontrasterna som lockar henne.

Vår tjej utvecklas för varje dag som går och hon växer så det knakar, både på längden och bredden. Just nu pendlar hon mellan strlk 56-62 (kläder i strlk 56 är oftast för korta och 62 för långa)


Älskar min lilla familj så otroligt mycket och jag är så tacksam över att jag har både Nellie och Fernando i mitt liv.

 



Kommentarer
Postat av: Frieda

Men åh va gullig hon är! Grattis Nellie :)

2012-06-08 @ 20:07:07
URL: http://gaaaalet.blogg.se/
Postat av: britta bloggar

Sötnos!

2012-06-08 @ 22:36:11
URL: http://brittabloggar.se
Postat av: Kattis

Herre jösses vad lik hon är Fernando på den högra bilden. Eller ser jag fel, är det Fernando ;)

Så söt lilla godisen

2012-06-09 @ 23:24:23
URL: http://ikatjashuvud.blogspot.com
Postat av: Camilla

Visst är hon söt min lilla bakelse :) Ja Katja, nu när du säger det så är hon faktiskt väldigt lik honom på den högra bilden! En liten mini-F :)

2012-06-10 @ 10:25:41
URL: http://ckramar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0