Jag tar mig i kragen!


Hej alla!

Ja, jag lever om ni undrar :)

Eller lever och lever, jag går i ständig dvala, är så fruktansvärt trött hela dagarna och det enda jag skulle vilja göra är att sova bort tiden tills Monchi bestämmer sig för att titta ut.

Allt är numera obekvämt. Jag sover dåligt, halsbrännan har kommit tillbaka och är värre än någonsin (sjunk mage sjunk!) och det går inte att gå längre sträckor ute utan att få obehagliga sammandragningar och värkande rygg & fötter. Har kommit in i en deppoperiod där jag bara väntar på tecken, inge bra. Så idag bestämde jag mig för att sluta vara negativ och faktiskt passa på att göra saker som gör att tiden går snabbare. Jag har ju inte ens kommit till mitt BF-datum än och är redan desperat av att få ut hon där inne.

Så i eftermiddag ska jag och Alma ta en utflykt i Stockholms lokaltrafik ända till Fruängen och hälsa på fina Emma, hon kan alltid muntra upp mig. Och imorgon om det är fint väder ska jag försöka ta mig in till stan och hoppas på att Helena har tid med en fika.

Inge mer depp i den här lägenheten, kommer att spendera tillräckligt med tid här snart!


Om det är någon som har tips på vad som funkar för att få igång förlossningen är det mycket välkommet, udda eller ej :)







Kommentarer
Postat av: ida-maria BF 22/4 eller tidigare om jag får bestämma

Med Lykka försökte jag ALLT men inget fungerade men här kommer en liten lista:

* gå upp och ner i trappor

* upp och ner för Hammarbybacken(inget jag provade dock)

* dammsuga, moppa golvet etc

* stark mat

* 6

* åka längs guppiga vägar med bilen

* hoppa studsmatta (inte provat)

* ?



kom inte på fler men jag hoppas du får fler förslag så jag kan ta del av dom oxå.



2012-04-04 @ 14:12:22
URL: http://blogg.loppi.se/idamaria
Postat av: Jenny

Hej! Jag har följt din blogg sen jag hittade den. Det är så roligt att läsa då vi bara ha två dagar mellan våra BF - datum. Jag vet precis hur du känner dig nu. Jag är också desperat ett få ut den lille/lilla men ändå inte passerat BF-datum. Den senast veckan har bara varit en jobbig väntan och längre lär det bli för jag har knappt några känningar alls :( lycka till när det är dags och hoppas hon vill titta ut snart :)

2012-04-04 @ 15:12:46
URL: http://Jennyforsbergs.blogspot.com
Postat av: Åsa Jönsson

En tur på Ikea brukar funka!Sägs det! Kram sötnos.

2012-04-04 @ 15:49:03
URL: http://www.asas.se
Postat av: ida-maria BF 22/4 eller tidigare om jag får bestämma

Ja, IKEA!

Jag och Niklas åkte faktiskt till IKEA när jag gick med förvärkar! Så när du känner att det är på gång så åk dit.

2012-04-05 @ 13:42:55
URL: http://blogg.loppi.se/idamaria

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0