Trött idag!


Trots att jag går hemma hela dagarna så lyckas jag inte finna någon tid över till att sätta mig vid datorn och blogga.

Våra dagsrutiner går ut på följande:
Nellie vaknar väldigt oregelbundet på nätterna, vissa gånger vill hon ha mat varannan timme och ibland sover hon 4-5 timmar utan uppehåll och då är det jag som måste väcka henne (vid det laget sprängs typ brösten). Hon är väldigt seg på morgonen och vill helst sova sig igenom förmiddagen. Vid 11-12 tiden tar vi på oss kläder, är Fernando hemma får jag ta en dusch och kanske en vilostund och sen myser vi hela dagen, varvat med mat, sömn och kläng. Hon älskar att ligga på mitt och F:s bröst och trivs allra bäst hud mot hud. Så fort hon sover och man lyckas lägga över henne i babynestet så passar jag på att plocka hemma för av någon anledning så slängs filtar, amningsinlägg, spyhanddukar etc etc överallt.

Idag är jag väldigt trött faktiskt. Den här första veckan i Nellies liv har jag gått på någon slags överskottsenergi och liksom aldrig blivit trött. Idag slog det till och jag har varit trött hela dagen. Jag hoppas att det bara var för att Nellie höll oss vakna en del inatt och att det inte fortsätter. Man vill ju vara maximalt pigg hela tiden för att orka detta föräldraliv!

Nu ligger lilla sessan och sover i pappas knä men jag ser hur hon börjar vrida på sig och mina tits klargör att det är mattajm så...

På återseende!

ps. Håller på att färdigställa förlossningsberättelsen, den kommer upp ASAP!




Kommentarer
Postat av: Jennifer

ser fram emot FB väldigt mycket! wohoo så spännande =)

2012-04-17 @ 18:37:36
Postat av: ida-maria BF 22/4 eller tidigare om jag får bestämma

Låter som en helt vanlig tillvaro med en nyfödd!

2012-04-18 @ 10:43:45
URL: http://blogg.loppi.se/idamaria
Postat av: Jenny, Mamma till Minella!

Sv: tack! Ja det är så mysigt när Hon äntligen har kommit till världen. Ja det fick bli Minella ovanligt men fint. Nellie är också jätte fint :) ska bli kul att fortsätta följa din blogg nu när våra bebisar har kommit till världen. Ta hand om er!

2012-04-18 @ 14:01:33
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0