Skrikfest!


Vi har verkligen en underbar dotter och hon är så sötsötsöt!

Kärleken till ens barn går inte att beskriva med ord och jag är så lycklig att hon är vår!





Men ibland, eller rättare sagt varje kväll i sisådär 3-4 timmar sliter jag nästan av mig håret. Då har vi skrikfest här hemma och lillan kan inte komma till ro. Slänger fram tutten, inte bra... Slänger upp henne på axeln, inte bra... Går 50 varv i lägenheten med henne, inte bra... badar henne, inte bra... Inget är bra och det skär i mitt hjärta. Har fått informationen att de flesta nyfödda har en orolig period på kvällarna och att det blir bättre efter tre månader. Samtidigt som att jag vill att hon ska bli 3 månader pronto vill jag ändå ha kvar den mysiga tiden som man får med henne på dagarna. Då är hon en ängel och supermysig.
Nu låter jag värsta otacksam för att hon skriker lite på kvällarna och det kunde ju ha varit värre men det är faktiskt jobbigt. Man känner sig otillräcklig och så fort kvällen kryper sig på blir jag låg och irriterad, det sista man vill bli när man har ett barn att ta hand om! Tur att man är två om föräldraskapet säger jag bara, att ha Fernando hemma så mycket är guld värt när man efter ryggont och gråten i halsen kan lämna över det lilla pyret som aldrig blir nöjd.

Gud vad det är bra att ha en blogg, man kan ju skriva av sig en massa, läses på egen risk :) 


Summa sumarum...
Att vara mamma är det bästa & det mest underbara som finns, men jävligt jobbigt !


Kommentarer
Postat av: Katja

I hear ya! Vad jobbigt för er och Lillan. Om de skriker så där otröstligt i 3 timmar eller mer är det antagligen kolik. Har ni provar Minifoam och sempers magdroppar? Trude var ju också väldigt orolig om kvällarna i början men nu är det mycket bättre.



Skönt att du har mycket avlastning, det är verkligen grymt jobbigt både att man inte kan hjälpa sin älskling och att man blir slut i huvudet, och kroppen av vankandet, av skriket.



kramar!

2012-05-03 @ 18:59:30
URL: http://ikatjashuvud.blogspot.com
Postat av: camilla

Tack för stödet :) tycker inte hon visar tendenser på att hon skulle ha ont i magen förutom att hongråter då men ska höra på BVC på måndag om man kanske kan prova miniform.



Men bara för att jAg beklagat mig en massa nu så har hon varit lugn ikväll och sover nu. Får se hur natten blir, om allt skjuts fram hehe. Hoppas allt är bra med dig och din fina familj :)

2012-05-03 @ 21:30:31
URL: http://ckramar.blogg.se/
Postat av: Åsa Jönsson

fantastisk bild:)Hoppas det löser sig! kramis

2012-05-03 @ 21:41:42
URL: http://www.asas.se
Postat av: Frieda

Så hade Stella också, absolut inget hjälpte, ibland mat dock. Tror det är en blandning av övertrötthet, svårt att sortera dagens intryck osv. Det gick över innan 3 månader. Men jag förstår dig, jag ville typ inte att klockan skulle passera 18, för då började det. Men som sagt, det blir bättre!

2012-05-03 @ 22:06:31
URL: http://gaaaalet.blogg.se/
Postat av: ida-maria

Usch vad jobbigt!

Nu har inte jag personligen erfarenhet av detta, visst har vi haft skrikfest men inte VARJE kväll. Men däremot var mitt syskonbarn likadan som nyfödd. Han skrek varje kväll i några timmar och inget var fel. Inte hungrig, inte ont i magen osv. Han hade bara ett behov av att skrika helt enkelt. Men precis som du säger så gick det över efter 3-4 månader, bara sådär.



Så jag antar att det bara är att stå ut och hjälpas åt. Det är en fas och det går över!

2012-05-04 @ 08:55:26
URL: http://blogg.loppi.se/idamaria
Postat av: Sandra

Vilken underbart söt bild på lilla Nellie hon är verkligen jätte söt :) tur att ni har varandra på kvällarna :)

2012-05-04 @ 09:17:41
Postat av: Helena

Sööta, fina lilla Nellie. Jag kan komma och avlasta er :)

2012-05-04 @ 10:01:08
Postat av: Helena

Sööta, fina lilla Nellie. Jag kan komma och avlasta er :)

2012-05-04 @ 10:04:52
Postat av: Jennifer

Vilken liten skönhet :)

2012-05-04 @ 10:37:22
Postat av: Lisa

Min bm sa att bröstmjölken är urmjölkad på kvällen varför spädisen inte alls blir lika nöjd som under förmiddagen och dagen. Jag vet inte hur du/ni tänker eller känner med att helamma eller inte men testa ersättning på kvällen - barnet blir mättare, sover längre och (peppar peppar) gnäller mindre. Det kan hända att BVC avråder för de har någon konstig prestigegrej med att man SKA helamma. Man ska ju överleva också, eller hur? Dessutom har er lilla sessa redan fått hur mycket skydd via din första råmjölk. Lycka till!

2012-05-04 @ 16:36:21
Postat av: Camilla - Med bebis i famnen

Lisa - Tack för tipset, jag är öppen för förslag! Dock vill jag tro att hon blir mätt när hon äter för det bara sprutar ut mjölk oavsett när på dygnet. Men det ska absolut provas, hoppas bara att hon tar flaskan!



Det där med att överleva kan ju vara bra om man vill kunna ta hand om sin sessa, så det är nog inte hela världen om man ger ersättning någon gång per dag :)

2012-05-04 @ 21:47:50
URL: http://ckramar.blogg.se/
Postat av: Frieda

Jag håller med Lisa! Man får prova sig fram, man ska ju orka vara mamma också. Stella fick sin första ersättning vid 2,5 månad, hon får en liten slurk varje kväll, ca 135 ml, tillsammans med amning, hon är mätt och belåten. Jag har massa mjölk även kvällstid, men det är som att den är för tunn liksom. Men följ ditt hjärta och vad du känner är okej!

2012-05-04 @ 22:22:24
Postat av: Spanienfrugan

Vilken fin bild! Låter tufft med såna intensiva skrikkvällar. Här skriks det också en del i perioder, men aldrig så länge...än i alla fall



SV: Jadå, det går jättebra med den lilla tjejen här hemma. Hon verkar trivas :)

2012-05-06 @ 22:33:26
URL: http://spanienfrugan.blogg.se/
Postat av: Malin

Vi hade likadant med Charlie och det är tillåtet att spy lite galla över det för de är otroligt påfrestande och jobbigt. Jag kan ju säga att det går över men det hjälper inte när man är mitt uppe i det för då är varje minut en evighet. Jag hoppas verkligen att hon blir bättre långt innan 3 månader och att ni får sova bra på nätterna. Charlie har börjat sova dåligt igen nu (vilket jag läst är normalt i 8-9 månaders ålder då de är mkt intryck) och det är verkligen tungt när man är dötrött och samtidigt ska vara med och underhålla henne en hel dag.. Men som sagt, det är ju det mest underbara och det dyrbaraste man har så allt går; men jag hoppas de vänder så ni får en lugn och härlig babytid :)

2012-05-07 @ 21:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0