terapeutisk blogg


Fick en fråga från Felicia - fotokobran som jag tänkte svara på.


Varför började du blogga?

Jag hade tidigare en blogg som jag startade när jag pluggade i Luleå, för ca 3 år sedan. Då var det nog mest på grund av att jag var allmänt uttråkad med för mycket fritid (blir lätt så på universitetet) men det blev ganska snabbt till en terapeutisk grej då det faktiskt är väldigt skönt att skriva av sig ibland och det är jättekul att gå tillbaka och se vad man gjorde för tex ett år sedan.
Här finner du den om du är nyfiken på vad jag gjorde då!

När jag slutade plugga och flyttade hem till Stockholm igen blev det naturligt att sluta blogga. Hade liksom inget roligt att skriva om tyckte jag plus att jag jobbade mycket och hade lite fritid att göra roliga saker på. En paus som varade i ca ett år, sen blev jag ju gravid i augusti 2011 och då, med tanke på att jag har många nära och kära som inte befinner sig i samma stad som mig, startade jag en ny blogg med fokus på min graviditet så att min släkt i södra Sverige kunde följa med på min resa utan att vara nära så att säga.

Jag tycker att det är kul att blogga, både för mig egen skull och för andras som delar samma intressen som en själv och som kan följa mig lite så där hemligt som man bara kan göra på world wide web.

Nu skriver jag om mitt liv som mamma och jag har aldrig haft så mycket läsare som jag har nu, så uppenbart finns det likasinnade där ute som är nyfikna, vilket är superkul. Jag följer själv många bloggar och jag hittar varje dag tips, erfarenheter och roliga inlägg som jag har nytta av.

 Trots att man ibland, som nybilven mamma inte alltid har tid att uppdatera i bloggen flera gånger per dag så har jag absolut inga planer på att sluta för det är fortfarande min alldeles egna terapi, helt gratis dessutom! :)





Bild tagen från mina glansdagar i Luleå..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0