SF-mått


Juste, jag har ju lekt barnmorska i dagarna och mätt mitt SF-mått. Alltså måttet mellan blygdbenet och toppen på livmodern. Detta gör man för att se att fostrets tillväxt utvecklas "normalt". Detta "normala" kan dock skilja sig ganska mycket från person till person beroende på fysisk form mm, men det är iallafall kul att se vart man ligger jämfört med normalkurvan.





Som ni ser ligger jag exakt på kurvan, 23 cm mätte jag nu i v. 25. Ska bli kul att se om man håller sig på kurvan under hela graviditeten.


Kommentarer
Postat av: ida-maria

Då ska det spännande se var jag ligger på kurvan, jag som har större mage än dig och ligger ca två veckor efter dig! Ska till BM den 5:e jan.



Kul att du fick till en mätning iaf. Har du gjort kurvan själv eller hittat på nätet?

2011-12-25 @ 17:19:49
URL: http://ida-maria.com
Postat av: Camilla

Mycket spännande, glöm inte att uppdatera :) Sen vet jag ju inte hur "rätt" jag mätte men jag intalar mig att jag ligger exakt på kurvan, hehe :)

Jag googlade och fick upp den direkt på bilder, det gäller att ta någon kurva där ingen har fyllt i redan! Lycka till på kollen hos BM!

2011-12-25 @ 19:13:05
URL: http://ckramar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0