Nedräkning


5 dagar kvar till ultraljud!

Vi har beslutat oss för att ta reda på bebisens kön om det är möjligt. Dels för att vi är supernyfikna båda två och absolut inte kan hålla oss och dels för att vi vill veta så mycket som möjligt om denna lilla varelse som vi faktiskt ska ta hand om i minst 18 år. Lite framförhållning sitter inte fel då helt enkelt :)

Visste ni att 4 av 5 tar reda på barnets kön innan ankomst?

Ni får gärna ha tankar kring detta, det är inget som kommer att ändra vårt val men vore kul att veta.

Och sen då, pojke eller flicka?

Jag kan säga så här... Den kvinnliga intutionen har väl sällan fel? Har drömt 3 ggr om livet efter födseln och det har blivit samma kön varje gång..Spännande va!?




(INTE min mage, bild lånad från Google)

 




Kommentarer
Postat av: Katja

Åh vad spännande. Vi ska på 3D ultraljud om 2 veckor, det känns spännande vill jag lova. Jag är så nyfiken och skulle kunna tänka mig att ta reda på könet men Johan vill helst vänta. Vi resonerar så att vi inte ska be dem titta speciellt efter det men råkar vi se på ultraljudet nu, vilket är mycket möjligt eftersom det är i 3D så spelar det ingen roll. Det blir en överraskning hur som =)



Kram

2011-10-26 @ 23:40:00
URL: http://ikatjashuvud.blogspot.com
Postat av: Camilla

Precis, lyckan kommer att vara total oavsett om det är en h*n, hon eller han. Cooolt med 3D, ska vi nog också göra :) ser fram emot att få se pyret tredimensionellt!

2011-10-26 @ 23:59:21
Postat av: Åsa

Hej gumman:))) DEt är så härligt med positivitet, Du sprider energi:)Ja det där med att veta könet är nog ett generationsskifte. Innan var det tvärtom men idag är det jättevanligt att man vill veta. Jag tror du får en bedårande liten flicka. En prinsessa:)))Men du för mig är det snart 21 år och det är fortfarande det bästa som livet gett:) kram och jag väntar med spänning men kanske ni vill hålla det för er själva.

2011-10-27 @ 12:06:56
URL: http://www.asas.se
Postat av: Carolin

Jag är jättespänd! Tror också på en flicka! Men det blir bra i vilket fall, huvudsaken är att barnet är friskt. Har ni tänkt på namn?



Puss o kram

2011-10-27 @ 21:48:01
Postat av: Camilla

Spännande tankar där, men precis som ni säger är inte könet det mest väsentliga. Om det finns en gud där uppe så ber jag just nu att det är ett friskt barn som bakas där inne :)



Har inte alls reflekterat mycket över namn än, men känner på mig att det inte kommer att bli lätt!

2011-10-30 @ 21:12:16
URL: http://ckramar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0