Grötvägra

 
Nu har vi försökt att ge Nellie gröt (Nestlé mild havregröt naturell) i en vecka och hon är inte direkt ett matvrak. Finns inte ens ett nyfiket intresse från hennes sida. Gröten åker ut lika fort som den kommer in. Jag försöker att locka med katrinplommonpuré men det är inte heller någon hit. Frågan är nu om jag ska försöka byta till någon annan gröt eller om jag ska ha is i magen för att det helt enkelt tar längre tid än en vecka att vänja henne vid gröten.
 
Please, help me!
 
 
 
Så länge mat inte är inblandat så är det otroligt festligt att sitta i matstolen
=)
 
 

Kommentarer
Postat av: ida-maria

Jag har gått över till banangröt med päronpuré till Morris. Går bättre. Inte 100% glädje över gröten men han sväljer åtminstone.
Prova!

2012-08-24 @ 18:58:25
URL: http://blogg.loppi.se/idamaria
Postat av: Frieda

Prova med lite välling istället kanske? Samma näringsvärde och innehåll typ, fast på flaska. Fast du kanske inte vill ge för mycket flaska? Annars låt henne sitta med när ni äter, så småningom kommer hon bli intresserad :)

Svar: Tänkte vänta ett tag med välling faktiskt. Kör ju med ersättning ibland och är så himla rädd att mjölken ska sina..Är inte redo att ge upp amningen än :)
Ckramar

2012-08-26 @ 20:28:16
URL: http://gaaaalet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0