Nellie 4 mån

 
Nellie har idag hunnit bli hela 4 månader gammal (ung)!
 
HIPP HIPP HURRA!
 
Jag är nog inte unik när jag säger att tiden går fort. Man undrar ju vad man gör om dagarna förutom att glo på sin bebis och ägna varje sekund åt att tillfredställa och leka/mysa med det käraste man har.
 
Samtidigt som man i smyg längtar lite tillbaks till de där första veckorna där dagarna endast bestod av mysiga stunder och hud mot hud är det såå roligt att följa sitt barns framsteg och utveckling. Varje dag har sin tjusning och det går så fort hela tiden.
 
På väg hem från BB, lilla plutt....
 
Nellie är en himla snäll unge, tror att hennes motto lyder "go with the flow" :)
Hon hänger liksom med på allt utan att klaga. Mammagruppspromenader hit och shoppingturer dit, bilresande här och båtfarande där. Ibland kan hon gräva fram sin gnälliga sida men då är det någonting som inte står rätt till eller så vill hon bara ha närhet och uppmärksamhet, do you blaim her?
 
Jag helammar fortfarande och det går väl bra tror jag. Ganska ojämnt är det dock, ibland blir det lilla livet hungrig varannan timme och ibland håller hon sig i fyra timmar. Hon är en riktig snabbätare och äter sig mätt på 5 minuter, som längst 10 min. Det är jag faktiskt riktigt glad för, vet ju att många mammor måste planera sina dagar utifrån amningen om ungen ska ligga och äta i en halvtimme, helst från varje bröst. Näe, hos oss kan matningen ske lite var som helst, när som helst. I bilen, i trappen, i hissen, i hallen utan att jag störs vidare mycket av det.
 
Här upptäcker hon sig själv i spegeln
 
Nattrutinerna går bättre och bättre. Hon somnar för natten mellan 19.30-20.30 och vaknar mellan 08-09. Därimellan matar jag henne ca tre gånger. Hon sover sedan två veckor tillbaka i hennes egna rum och det går jättebra. Jag sover mycket bättre när jag inte störs av att hon bökar (vet inte ens om hon gör det längre) och dessutom får jag och F mycket mer tid med varandra på kvällarna, oerhört uppskattat.
 
Vet att man får börja med smakportioner från och med nu men jag känner inte att jag har någon brådska med det. Tips och råd mottages gärna, känner mig helt lost på det ämnet!
 
Näe, nu ska jag gå och lägga mig så jag hinner sova lite tills det är dags att traska in i lillans rum för lite nattamat.
 
Vår coola tjej

Kommentarer
Postat av: britta bloggar

Vad fin hon är!

Svar: Tack Britta! :)
Ckramar

2012-08-10 @ 23:00:19
URL: http://brittabloggar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0