Delfiner i massor!


Måste ägna ett eget inlägg åt höjdpunkten på den här utflykten. I måndags åkte vi ut med en båt för att försöka få syn på delfiner och pingviner. Jag är ju en riktig delfinfantast och har alltid älskat delfiner så jag såg verkligen fram emot detta. Dock vet jag, och det fick vi förklarat för oss också att eftersom dem lever i det vilda finns det ingen garanti att vi får se några. Men vi hade tur och efter lite letande fick vi syn på dem!

Utflykten blev riktigt lyckad, inte nog med att vi faktiskt fick se delfiner på öppet hav, dem gav oss en riktig show flera gånger. Kolmården, släng er i väggen :)

Titta vilka vackra skapelser, jag bara älskar delfiner!


Vi fick även äran att få se supersöta pingviner och sjölejon. Coolt att få uppleva delfiner och pingviner på samma ställe, känns ganska surrealistiskt!




En helt underbar dag med andra ord som både jag och F kommer att minnas. Bra bilder fick vi till också :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0