Ryggvärk


Idag går jag in i v. 31 och det känns galet!
Har ju klarat mig helt från smärta och konstiga krämpor hittills men igår kom en fruktansvärd smärta längst ner på ryggens högra sida och det liksom strålar ut i rumpan och vill itne ge med sig. Så fort jag gör hastiga rörelser eller vrider mig i sängen strålar det ut i rumpan. Vet inte vad det är och jag har fått för mig att foglossning skulle kännas annorlunda så nu är jag lite kluven. Dessutom gör det inte ont hela tiden utan kommer när jag gör vissa rörelser och foglossning gör väl ständigt ont, hela tiden och liksom runt hela höftpartiet?
I samband med detta kommer även lite värk i nedre delen av magen, också på höger sida.
Kan lillan ligga på ett konstigt sätt som gör att någon nerv klämmer åt eller är det helt enkelt så här foglossning känns? Jättesvårt att förklara också hur man känner för det är liksom inte någon konkret smärta, det är väldigt diffust vart exakt smärtan sitter.

Någon som känner igen sig i det jag talar om?

Försöker ta det lungt idag men ikväll ska jag på ett lite halvtråkigt styrelsemöte eftersom jag sitter som ledamot i vår förening. Dessutom kommer tjejerna (F:s systerdöttrar) hit ikväll och ska sova här för jag ska va barnvakt imorn så det blir nog inte så mycket vila. Men om smärtan håller i sig imorgon ska jag nog maila min BM, se om hon har någon idé om vad det kan vara.

Jag och min lilla kalaskula i hissen :)




Kommentarer
Postat av: Marcia

Du måste ringa om du känner att du orkar mina prinsessor! Då kommer jag på stört och hämtar dom!!! Lova det!!!

2012-01-30 @ 22:25:58
Postat av: Katja

Typiskt, du som klarat dig så bra från krämpor. Det kan mycket väl vara bebis som trycker på nerver men antagligen är det ligamenten som töjs eller kanske ischias. Jag hade mycket ligamentsmärtor när magen växte fort. Även en sådan smärta som du beskriver, då började det i magen och strålade ut i ryggen och ner i rumpan på höger sida och gjorde skitont. Jag var och kollade upp det men fick inget bra svar, min barnmorska säger hela tiden att så länge det inte blir värre eller håller i sig länge ska man inte oroa sig. På mig gjorde det ganska så rejält ont i ligamenten när magen hade växtspurt, nu har jag inte känt det på ett tag men så har livmodern vuxit färdigt också.

2012-01-30 @ 23:56:17
URL: http://ikatjashuvud.blogspot.com
Postat av: ida-maria, mammablogg från Nacka med BF 22/4

Skulle kunna vara foglossning. Jag känner av foglossningen men det kommer bara när jag böjer mig (tex ska plcoka upp nåt från golvet) eller när jag ska upp från sängen eller soffan. Och det är längst ner på ryggen vid rumpan jag känner av det.

2012-01-31 @ 14:23:02
URL: http://blogg.loppi.se/idamaria

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0