Utflyktsdagar


I två dagar har vi varit på språng så nu ligger jag i sängen och är supertrött.
Igår tog vi dödsbussen (kommunaltrafiken här är inte den säkraste, där chaufförerna INTE värnar om passagerarnas bästa) till en strand där vi i princip hängde hela dagen. Det var superskönt att bara hänga vid stranden, ta ett dopp när man kände sig fräst för att sen steka lite ytterligare i solen. Duktig som jag är har jag jämt solkräm på mig när vi är här. Ni som känner mig vet att jag inte är den som brukar skydda mig från solen vanligtvis men nu är det andra grejer! har SPF 30 på magen, 20 på kropp och ansikte och 70 på vissa delar som jag verkligen inte vill bli bränd på. Och ändå börjar jag få en brun härlig färg överallt.
Duktiga jag, vuxenpoäng till mig :)




Idag fick vi en liten solpaus då vi åkte och hälsa på lite släktingar, F:s farmor och farfars grav mm. Jättefina kyrkogårdar har dem här, bara familjegravar. Fast lite obehagligt är det när det finns färdiga platser för dem som inte är döda än :S



Hos F:s farbror hänger det klasar med vindruvor och hela tomten är fylld med avokadoträd. Bara att plocka :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du ser!!!! Solkräm är bra!!! Speciellt i Chile!

2012-01-04 @ 14:29:14
Postat av: Åsa

Du är duktig Camilla:)fina utflykter ni gör och att få äta direkt ur träden måste ha varit härligt:)Kram och fortsättt att ha det skönt!

2012-01-04 @ 21:42:07
URL: http://www.asas.se
Postat av: Camilla

Det första inlägget kan bara Marcia ha skrivit, nu gör jag väl dig stolt :)



Ja Åsa, det är riktigt coolt att kunna plocka ur träden bara. Och avokado som är Chiles typ vanligaste grönsak kostar ca 5 kr/kg här, helt sjukt jämfört med hemma ju!

2012-01-05 @ 00:05:01
URL: http://ckramar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0