Utmanad: 10 snabba!


Jag har fått en utmaning av Ida-Maria så här kommer mina svar!


Vad gjorde du för tio år sedan?

År 2002 var jag 16 år och fördrev mina dagar med skola och träning medans andra festade och åkte på Magalufresor (kul det låter). För er som inte vet det har jag hållit på med friidrott den största delen av mitt liv, från när jag var 12 år till att jag var 21 år och började plugga på universitetet och under den här tiden fanns inte så mycket annat än skola på vardagar och tävlingar på helger. Just när jag var 16 specialicerade jag mig på 100 m häck och tränade ungefär 7 ggr/veckan. Har inte så mycket annat att skriva om det här året förutom att jag försökte få ihop tiden till skola/träning/vänner. Och killar såklart, jag var en riktig killtjusare dessa unga år men det kan vi ta en annan dag :) 

Vad gjorde du för ett år sedan?

För ett år sedan blev jag och F sambos när vi köpte vår första lägenhet i Frösunda, Solna. Det är häftigt att äga sitt eget place!
Jag fyller 25 år och har partaj för alla mina fina vänner och min familj, en riktigt lyckad kväll blev det. Just i den här månaden jobbade jag som mäklare på Mäklarhuset Innerstan, men eftersom vi flyttade till Solna och jag blev kontaktad av kontoret där så bytte jag kontor så jag fick 300 m till jobbet. Ett beslut som visade sig vara helt fel för det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig och slutade där mindre än ett halvår senare.


Fem snacks du gillar?

Grönsaksstavar med dipp

Djungelvrål


Tuggummi, helst hubbabubba


Parmaskinka och goda ostar

Valnötter 

Fem sånger du kan hela texten till?

Oj, jag har jämt varit dålig på låttexter och när jag inte vetat vad dem sjunger har jag hittat på egna texter. Som tex låten Satellit av Björn Skifs (Update: Ted Gärdestad ska det vara såklart, ni ser ju vilken koll jag har!) där han sjunger "Satellit, satellit, åh åh åh" har jag fram till faktiskt inte så längesen sjungit "Suddenly, suddenly, åh åh åh"  Ni ser, värdelös är jag! En låt som jag däremot höjer till högsta volym i bilen och sjunger med i hela refrängen är Sarah Dawn Finers "I'm moving on"

Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär?

Köpa ett stort drömhus med en massa rum och stor trädgård


Få pengarna att växa genom olika investeringar


Köpa hus/lägenhet utomlands, helst på flera ställen


Lösa vårt bostadslån och det äckliga CSN-lånet


Driva mitt eget café som ska heta Kramarino

Fem dåliga vanor?

Är väldigt lat, ligger hellre och degar i soffan än tar en prommis runt sjön

Är väldigt oorganiserad och slarvig, vilket betyder att vår lägenhet för det mesta är stökig. Inte blir det bättre att min andra hälft har exakt samma ovana

Har någon knäpp med mina fötter som gör att jag inte kan använda skor mer än en säsong, dem går sönder vid tåpartiet. Svårt att förklara men typ ticks ;)

Min kvällsrutin. Allt ska vara "perfekt" och jag kan absolut inte gå och lägga mig utan att borsta tänderna eller tvätta av sminket. På nattugsbordet ska alltid stå ett glas vatten och en lypsyl. Gör det inte det ligger jag typ och tänker på det hela natten.

Är väldigt godtrogen. Tror det bästa om alla men det är inte alltid så bra


Fem saker du gillar att göra?

Resa

Shoppa

Kolla på favoritserier på tv

Träffa vänner & familj

Äta på restaurant


Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa?

Vita lackstövlar med tillhörande dräkt

Svarta EMO-kläder

Kläder från Joy eller Flash

Skinnbyxor

Jeanskjol

Fem favoritleksaker?

Mobilen

Datorn

TV:n

Vår trådlösa bluetoothdocka, Bose

Bilen




Ni som vill, anta gärna utmaningen! Kul att göra faktiskt och hoppas att det är lika kul att läsa :)


Kommentarer
Postat av: Eva

Ted Gärdestad, inte Björn Skifs.

2012-01-30 @ 07:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0