Dagsformen!


Ja, då var det kanke dags att blotta sig lite då.... Det är sjukt vad kroppen återhämtar sig fort och min kropp är på god väg att ta sig tillbaka till originalform! Jag har alltid haft lätt att läka, vare sig det är ett ytligt sår eller en skada så att min kropp återhämtar sig fort även efter en graviditet och förlossning är jag inte förvånad över och gud så tacksam jag är över det nu när sommaren smyger sig fram och hoppet om att kunna ha bikini faktiskt stiger :)

Den här bilden togs 1,5 dygn innan Nellie tittade ut...



Vikt: 83 kg (+13 kg)


På bilden ovan ser jag faktiskt rätt fräsch ut måste jag säga (ovetandes om vad som komma skall), det var inte förrän vi kom in på sjukhuset jag fylldes med vatten och blev lite "uppblåst" men det var absolut inget jag led av de få timmarna.

Direkt efter förlossningen började livmodern dra ihop sig fint och bara efter någon dag hade den sjunkit helt.


Visst, lite slapp hud och midjan försvann i princip, men vad fan, this is life! Efter en vecka hade jag redan gått ner till 75 kg, alltså 8 kg. Hur är det möjligt undrar man, men som sagt kroppen är ett mirakel i sig!

 
4 veckor efter förlossningen är jag tillbaka på min startvikt 70 kg, helt otroligt! Jag har alltså gått ner 13 kg på fyra veckor! Visst har jag fortfarande lite slapp hud att träna bort men det har jag absolut ingen brådska med, amningen gör under och snart ska jag börja gå riktigt långa powerwalks som säkert också gör sitt!

Sådär, det var ju inte så farligt att blotta sig!
Att vara gravid och föda barn skulle jag kunna göra igen 10 gånger om. Kanske är det för att jag har en så positiv upplevelse av både graviditeten och förlossningen!


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Underbart!!

Jag var lika chockad som du! Gick upp 16 kg och gick ner allt på 5 veckor! Jag var helt chockad! Jag vet inte om det berodde på att jag körde spinning till vecka 35! Min son blir två i juli och han ska bli storebror då:) Hoppas kroppen återhämtar sig lika fort då!

Jag blev 5 kg smalare efter amningen i ett halvår!!!

Jätte roligt att läsa din blogg!!

Lycka till med mammalivet!

Kram

2012-05-10 @ 19:24:32
Postat av: Åsa Jönsson

Fantastiskt:) Du ser superfin ut!

2012-05-10 @ 23:28:04
URL: http://www.asas.se
Postat av: Azin

Helt otroligt vacker :)

2012-05-11 @ 12:44:10
URL: http://aziins.blogg.se/
Postat av: Carolin

LIKE!!

2012-05-11 @ 19:39:21
Postat av: Camilla - med bebis i famnen

Vad gulliga ni är, tack!



Ulrika - ja, man ska inte klaga visst :) kul att du gillar bloggen och lycka till med bebben i magen!

2012-05-11 @ 21:30:56
URL: http://ckramar.blogg.se/
Postat av: Stina

sv: Tack det samma :) Kedjan är ifrån Gina Tricot, fanns i både silver och guld, 49kr :D Kram

2012-05-12 @ 22:17:02
URL: http://stinavictorian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0