Update!

 
Här var det dött....
 
Ser att det finns lite läsare som inte sviker och fortsätter att gå in och kika för att se om man uppdaterar, vad besvikna ni måste va! Suget att blogga kommer verkligen i perioder så då kan ni ju räkna ut att jag inte är i en bloggperiod just nu ;)
 
Jag ska försöka bättra mig, men det är vad det är och på något sätt passerar dagarna utan att ens datorn öppnas.
 
Vad har hänt då?
 
Dagarna är såå roliga, Nellie är verkligen världens finaste tjej och både jag & F är så lyckliga att ha henne i vårt liv. Det häder så otroligt mycket hela tiden, hon kryper nu fast det går inte så fort än då osäkerheten fortfarande sitter i. Hon äter bra på dagarna, gröt till frukost, lunch, mellis och middag. Vid läggdags dricker hon välling och sen sover hon vid 19.30. Har i princip slutat amma med några undantag nattetid eller när det gör ont i brösten.
 
Vi har ju haft en del problem med Nellis sömn, tusen uppvaknanden per natt och skrik och bök etc etc. Mina damer och herrar, det är nu åtgärdat! Lösningen på sömnproblemet var M.A.T!
Tidigare åt hon lunch (riktig mat) vid 12, mellis vid 15.30 och välling kl 19. Min teori var att hon var hungrig kl 19 och drack vällingen för att hon var hungrig, inte för att komma till ro. Och mycket riktigt, för ungefär en vecka sedan började vi ge henne middag 17.30 och sen välling kl 19 och vips så sov hon mycket bättre och mindre oroligt. Visst, hon vaknar fortfarande lite då och då men inte alls i samma utsträckning som innan. vi ger henne välling en gång på natten, runt 3-tiden och efter det sover hon oftast nonstop till kl 8.
Greeaat!
 
 Älskade unge!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: vecca

hej
tävla gärna om självlysande nappar i alla storlekar hos mig. 6st vinnare så stor chans.
http://www.nattstad.se/vecca?id=5281795

2012-11-29 @ 18:30:44
Postat av: Frieda

Åh vad glad jag blev att läsa att ni mår bra! Skönt att det löst sig med sömnen! Det har det ju inte gjort här, allergiutredning pågår... Men jag kan säga att mycket där kommer min träningsmotivation ifrån, jag behöver liksom den stunden på gymmet eller löprundan för mig själv för att orka vara en bra mamma trots sömnbristen :)

2012-11-30 @ 09:21:17
URL: http://gaaaalet.blogg.se
Postat av: Johanna

Hejhej! Äntligen en update.
Har du några "sluta amma-tips"? Förutom att du introducerade mat alltså? Några knep kanske?

/trogen läsare

2012-11-30 @ 20:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0