Smarta barn?

 
Kikade lite på Nyhetsmorgon tidigare idag där dem diskuterade hur man får smartare barn och hur man stimulerar dem bäst för att de små barnen inte ska hamna efter eller få läs- och skrivsvårigheter. Helt plötsligt känner man sig träffad och det går upp ett ljus för mig att man numera faktiskt ansvarar för ett helt liv. Det är våran uppgift att se till att Nellie utvecklas som hon ska, genom att läsa böcker, leka, prata och allt annat man kan komma på att göra för att ens barn ska bli "normalt". Det ska ju självklart inte gå till överdrift men i dagens vardag förstår jag att många barn hamnar i skymundan bakom den stressiga vardagen med mobiler, datorer och jobbet som man tar med sig hem.
Snacka om prestationsångest jag fick nu!
 
Kan ju faktiskt komma på mig själv att sitta med mobilen mitt i lekandet eller att tv:n står på i bakgrunden helt utan anledning. Från och med nu ska jag bättra mig med det där och jag ska även skälla på F när han myser med sin bästa kompis (mobilen) istället för att sjunga en extra låt med Nellie.
 
 
LEKA LEKA LEKA!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0