Update sömn

 
Veganrätten vi lagade häromdagen blev faktiskt väldigt god, det blev en pasta med en krämig sås med grönsaker (samt kyckling till oss som inte blir mätta på grönsaker). Använde havregrädde och det smakade ju likadant som vanligt så det vart inte så annorlunda ändå.
 
Update angående nattsömnen:
Vi har nu kört med fasta dagsrutiner i 3 dagar och vi har inte direkt märkt någon skillnad på Nellies nattsömn. Hon vaknar många ggr per natt, jag ammar en gång och vid 3-4 tiden brukar hon vara vaken ett tag innan vi får henne att somna (då har vi burit in henne till oss så vi slipper göra stigar i parkettgolvet av allt springande fram och tillbaka). Vill tro att vi måste vänta lite med att se resultat så vi fortsätter med rutinerna. Det går ganska bra förutom att det inte går nå vidare med lunchen, Nellie är inte så glad i mat nämligen och jag provar och provar ny
 
a maträtter men inget har hon fastnat vid än.
 
Det är himlans tur att den här lilla damen får oss att må så bra om dagarna, annars hade nog nätterna nog tagit kål på oss!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marcia

Finaste Nellie!!!!! Vill bara pussa henne!!!

2012-10-23 @ 23:03:01
Postat av: Katja

busfia, hur söt kan man vara? Tycker så synd om er att det är så struligt med sömnen. Angående maten så behöver ni inte stressa med det. Trude är inte heller matglad men så länge de växer och mår bra klarar de sig ett tag till på bröstmjölk/ersättning. Märta var likadan med maten när hon var bebis och är en frisk och välmående 4,5åring idag. Jag minns inte om du svarat på det men har ni provat att utesluta mjölk ur kosten? En kompis till mig hade likadana nätter som er och det visade sig att det var mjölkproteinet som var boven.

2012-10-25 @ 09:53:16
URL: http://ikatjashuvud.blogspot.com
Postat av: Camilla

Jaa, men borde hon inte få utslag och sånt om hon är allergisk? För det är bara på natten hon krånglar, på dagarna är hon hur glad som helst och sover som hon ska. Jag intalar mig och hoppas att det kanske är den där separationsfasen hon går igenom men kanske värt att utesluta mjölk ett tag! Tack :)

2012-10-25 @ 11:15:04
URL: http://ckramar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0